החלטה דרמטית: לא נכיר בגיורים שלא אושרו ע"י הרבנים הראשיים

אבי יעקב No Comments on החלטה דרמטית: לא נכיר בגיורים שלא אושרו ע"י הרבנים הראשיים

בתום הכינוס ההיסטורי התקבלה החלטה על דעת כלל הרבנים, כי לא יכירו בגיור שלא יעשה באישור הרבנים הראשיים | הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים: "באים בקלות ראש, לעקור את יסודות היהדות בקלות ראש" | הגר"י אריאל רב העיר רמת גן: "כל גדולי ישראל, כל ראשי הישיבות, כל הרבנים בארץ התאחדו סביב מסגרת אחת שהיא תקבע מה כשר, מיהו יהודי, מי נשוי מי לא נשוי"

צילום: פלאש90
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום כינוס החירום הענק, בו השתתפו למעלה מאלף רבנים, דיינים ורבני ערים מהארץ ומהעולם, התקבלה החלטה דרמטית הערב (שלישי) על דעת כלל הרבנים כי כל גיור שלא יעשה באישור הרבניים הראשיים לישראל, הרבנים לא יכירו בגיור, והגר יצטרך לעבור שוב גיור.

כך נכתב בהחלטה: "רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל".

החלטת הרבנות הראשית יחד עם רבני ישראל והעולם:

 

במהלך כינוס החירום, נשא דברים רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר והתייחס למעמד ההיסטורי: "כמו הכנס הזה לא ראינו שנים רבות הנה מה טוב ומה נעים שבט אחים גם יחד. כנס שכולל את כול הרבנים והחכמים. זה צריך להיות התעוררות גדולה לכל עם ישראל בפרט אלה שבאים בקלות ראש, לעקור את יסודות היהדות בקלות ראש".

הרב הבהיר כי "הגענו למצב שאפילו דברים שאין להם שום נגיעה רוצים לעקור. רצו לאסור את הטלפונים הכשרים, יש יהודים כשרים שלא רצו לראות דברים כאלה. מי שקצת מצוי בעיניינים יודע כמה הרס וחורבן גורמים הטלפונים האלה ק"ו לצעירים".

הרב ציין את הרס הקומה הכשרה, "יש משפחות שלמות שמרחיקות טלפונים לא כשרים. למי זה מפריע? למה? יש כאן רוח רעה שמנשבת בצורה קשה. רוצים לפגוע בכשרות ועכשיו בגיור שזה הנשמה של עם ישראל".

הרב תמה על המהלכים של הממשלה, "מה הם רוצים לגרום? לקרוע את העם לקרעים? שלא נצליח להתחתן זה עם זה? יש דעות, יש הנהגות שונות, יש ויכוחים אבל ברוך השם מתחתנים זה עם זה ולא מרחיקים זה מזה. אפילו שיש דעות שונות שבט אחים גם יחד".

הרב התריע מספרי יוחסין, "אם חס ושלום יבצעו את המזימה הרעה הזו הרי זה יביא בהכרח להביא את גדולי ישראל להחליט לעשות ספרי יוחסין. נלחמנו בזה. אלה שמעוררים את הדברים הם יפסידו, הם יהיו בחוץ. אנחנו לא רוצים את זה. מי שמתרחק השם יציל אותו".

בסיום דבריו אמר הרב, "אנחנו צריכים להשתדל, למחות ולצעוק בכל כוחנו , אנחנו נשענים על הקדוש ברוך הוא. באים בשם השם. נלחמים על דבר השם. ושום כוח בעולם לא יוכל להפר את דבר השם. אנחנו מבקשים ומתפללים לקב"ה שילמד את הטועים בינה. שלא יקרעו את העם הזה שסבל ועדיין סובל מבית ומבחוץ".

צילום שלומי כהן

הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן לשעבר, חתן פרס ישראל אמר בכנס הרבנים: "התכנסו היום כדי להדגיש ולומר שיש לנו עם אחד, תורה אחת, ורבנות אחת".

הרב הוסיף, "כל גדולי ישראל, כל ראשי הישיבות, כל הרבנים בארץ התאחדו סביב מסגרת אחת שהיא תקבע מה כשר, מיהו יהודי, מי נשוי מי לא נשוי. כל הדברים האלה יש רק סמכות אחת. לא ייתכן שיהיו סמכויות רבות".

הרב חזר על דבריו נחרצות בצורך ברבנות אחת לכולם, "חובה להדגיש שגיור הוא כלל ישראלי. רק מי שרואה את עצמו שליח של כלל ישראל יכול לגייר, בארץ רק הרבנות הראשית יכולה לגייר".

הרב הבהיר כי "כמו שיש ממשלה אחת ויש צבא אחד ויש משטרה אחת ומשרד בריאות אחד כך יש סמכות אחת ליהדות. עם כל זה אני רוצה לומר שהבעיה התחילה מתוכנו, שקבוצת רבנים מתוכנו הלכה לעשות גיור ובג"צ הכיר את הגיור. זה מחייב את כולנו לעמוד מאחורי הרבנות הראשית. אין כשרות פרטית אין בית דין פרטי אין גיור פרטי".



0 תגובות